1. | Doel | ![]() | Wat is het doel van de handeling |
2. | Verloop | ![]() | Hoe verloopt de handeling in grote lijnen |
3. | Deelhandelingen | ![]() | Hoe worden de deelhandelingen uitgevoerd c.q. wat zijn de deelhandelingen |
4. | Voorwaarden | ![]() | Wat zijn de voorwaarden voor de handeling |
5. | Controle | ![]() | Hoe wordt de uitkomst van de handeling gecontroleerd |
Beide tesamen vormen de basis van de les of lessenreeks over het thema.
De vragen zijn voor een deel reproductief of herkennend: het gaat daarbij om het kunnen weergeven van de relevante informatie per bouwplandeel.
Daarnaast zijn er opdrachten die het gehele bouwplan betreffen. Deze gaan om inzicht of toepassen van de kennis over de handeling en/of de vaardigheid in de uitvoering van de handeling.
Het handelingsbouwplan is ontwikkeld binnen de communicatiekunde.
Het uitgewerkte bouwplan is bovendien een hulpmiddel bij de communicatie met de inhoudsdeskundige.
Daarbij wordt gecontroleerd of alle informatie volledig en correct is.
Gerelateerde onderwerpen zijn: